Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2007 18:46 - Колко струва учителският авторитет?
Автор: suge Категория: Тя и той   
Прочетен: 6592 Коментари: 24 Гласове:
0

Последна промяна: 13.09.2007 09:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Че полудява света си го знаех, ама се надявах учителите да удържат още стотина години/ нали са цвета на цивилизацията/…..а, забравих, че България не е цивилизована.

Слушам Янка Такева и сие и ми иде на чист майчин език да и обясня някои работи/ белким се разтоваря и аз/, че то от глупостта отърване нема.А защо да не направим перифраза на позната сентенция- „Можеш да изкараш човека от глупостта, ама глупостта от човека – никога”.

Проблемът със заплащането на учителите наистина е сериозен  проблем. Аз също смятам,че е необходима корекция. Но нека тя бъде адекватна за времето и ситуацията, в която се намира държавата ни.Чета в блоговете и слушам непрекъснато разни изявления, че 340 лева са по- малко от заплата на чистач, че учителите в чужбина вземат нам си колко евро и т.н….Иде ми да възкликна: „QUO VADIS, DOMINE?”или „Чуждата кокошка е пуйка”.
Защо стачкуват учителите?Защото са манипулирани-„ДА ПАЗИ ГОСПОД!”
Наблюдавам с горчивина този цирк.Стачките са модерния начин ,по който „демократично” да обявиш претенциите си.Но добре е преди това да огледаш ситуацията от различни страни, за да не се окаже, че си поредния рекетьор.Всъщност думата „стачка” се римува с „ пачка”.

Изявлението на г-жа Такева, че учителите имат и други лостове, чрез които да постигнат целите си е  меко казано неучителско , а според мен направо брутално.В момента едва ли България се нуждае от имиджа на държава, в която учителите рекетират правителството, защото за мен претенциите за размера и сроковете за увеличаване си е чиста проба нагло изнудване.В медиите се редят глупост след глупост-педагози и министри разиграват „театро” от нискокачествена проба и се състезават кой по- голяма демонстративна простотия да измисли и да блесне.

„Напред- науката е слънце”. Ама ние се опържихме вече , така,че не ни треба само знание, а и разум,о, Неразумний”….или „суич- оф  дъ ти-ви”

До сега учителите се оправдаваха с фразата” за толкова пари- толкова работа”. Ако получат исканите суми, дали ще се повиши качеството на работата им???Коя професия може да си позволи такава заплата за половин работен ден с възможност за допълнителен втори ангажимент и доход? Колко са недекларираните доходи от частни уроци?Колко ваканции има, в които педагозите не работят с децата?Колко са нерегламентираните грипни почивки или поради липси на отопление? Колко са училищата, които се нуждаят от ремонт?Колко са учителите, нуждаещи се от лечение в Нареченските бани,на които ние въпреки недиагностицираното им полудяване поверяваме децата си? И не трябва ли да се стачкува за подобряване условията на труд на педагозите/ респективно и на нашите деца/?

Когато човек реши да бъде родител в България, той без да иска взема и  решението да стане незнаен спонсор на българското образование.Още с тръгване на отрочето на детска ясла, градина,  училище, университет.На родителските срещи едно от нещата, с които учителите занимават родителите е колко пари трябва да се съберат за ремонт на тоалетните, дограмата, чиновете, подаръци за този, онзи и друг празник и т.н.А дори в някои училища се сигна до най- фината форма на „родителско спонсорство" : всеки родител е член на родителското настоятелство и като такъв дължи „членски внос”: „УРААААА!”

Имам въпрос, скъпи колеги: Дали със тези си претенции ще спечелим така мечтаното уважение към професията ни?С пари ли ще си купим авторитет?И колко струва той?

Навремето правех тест на гаджетата си. Казвах им,че съм учителка, разведена, с дете, карам „Москвич” и живея в циганската махала.Деветдесет процента ме зарязваха още на първата точка от списъка.

” Всички са маскари!”…., ама и аз като съм една от тях….



Тагове:   авторитет,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nakom - В България всички страдат от параноята
11.09.2007 20:25
че заплащането не съответства на труда им.Не се мери качеството на труда а се използва изтъркания лаф - колкото ми плащате толкова ще работя.
Професиите учител и лекар не са занаят а призвание.В ръцете на същите тия даскали е цялото бъдеще на нацията под формата на образованието на поколенията и.За което те в болшинството случаи нехаят.
Но действително заплатите им са много малки и това не е справедливо.Но трябва да има система за реална оценка на качеството на образованието за да има стимули за по-високо възнаграждание.За съжаление засега е измислена само една такава система - на частното образование.Единствено тя успява да развие конкуренция.
цитирай
2. анонимен - има и нещо вярно в този постинг, но...
11.09.2007 20:28
Който не е бил нито за ден учител, само той може да пише такива нелепици като "половин работен ден" и достатъчна е заплатата. Опитайте се да застанете пред съвременния ученик, без подготвен урок, без знания, без достатъчно емоция и талант. Дори най-малкото разсейване и загуба на концентрация, поставя учителя в неизгодна ситуация. Ученикът отдавна не е зомби, което бледнее пред авторитета. Той има самочувствие, знае, че е закрилян от много наредби, позволява си да се държи арогантно, да изисква, без да дава...

А срещата с 30 човека в една стая може да изсмуче енергията на човека така, че после да не става дори за компания за кафе.

И кой друг отива на работа, като си носи всички оръдия на труда? Химикалки, учебници, тетрадки, книги...Постоянно се сменят учебниците, постоянно излизат нови помагала, цените са невероятни. Освен това учителите също имат деца...Те също са родители, докато някои родители са толкова лоши педагози, че изпращат в класната стая напълно неподготвени млади хора, които са свикнали да им се угажда, нямат домашно възпитание, интересуват се единствено от насладите на живота и не са готови да положат труд за нещо градивно. Оставят детето си на прага на училището като гласуват доверие на даскала, и после задават въпроси от какъв ли не характер...дори са постъпвали питания от рода: "Как, госпожо допуснахме с Вас момичето ми да забременее в десети клас?"; или пък :"Извинете, да сте виждали сина ми, защото не спи у нас от един месец?"

А и да се говори така припряно, че учителите имат допълнителни пера...най-малкото е необмислено. Къде са перата на началния учител? А на специалиста по трудово, музика, физическо, география, история...Вярно е ,ч е се вземат частни уроци, но само по някои предмети, а и вече си има фирми, които канализират подготовката.

И докато обществото не си даде сметка, че без без учителството не може, докато сипе обвинения срещу хората, които "по палтенцето " ги познават випуски от преди десет години, дотогава и нещата с образованието няма да са наред. Някой слага прът в колелото на отношенията , не е ясно кой. Факт е, че образованието стана мъчна работа, изпитание, че бягат добрите специалисти, че работят като носачи на аерогарата или метачи в големи фирми...но всеки иска да има пари поне за хляб. И обидно е, когато на вратата на някой магазин за плодове , с няколко правописни грешки написана, виси обява, че се търси общ работник със заплата 500 лева да се търси сметка колко пари иска към мизерната си надница българският учител. А да не говорим за оня съжалителен и уж благороден тон, който звучи в устата на бивши възпитаници: "За Вашата заплата аз дори няма да стана от леглото, та камо ли да изтърпявам това, което..."

цитирай
3. анонимен - Напълно съм съгласна ,анонимен!
11.09.2007 21:10
Това е силно концентриран труд...от първата до 45-та минута.Ако не си на ниво,ще те направят смешен и жалък.Има дейности ,в които работещият може да стои 10 часа ,но да е работил само полвината от тях.
Шумът,непрекъсната връзка с деца,родители,колеги носи свръх напрежение...Ани
цитирай
4. timmyd - Анонимен в коментар 3
11.09.2007 21:30
е изключително прав. Но за съжаление малко са хората, които се замислят за тази страна на нещата.
Да са учител наистина е призвание!
И никак не е лесно. Всеки ден различни уроци, които не се пеят, т.к. това веднага води до изгубване на "публиката". А публиката е доста голяма. Ето- пет часа на ден примерно, по 25 деца е равно на 125 човека, с които общуваш, които трябва да владееш,на които трябва да дадеш знание, които трябва да научиш да бъдат хора въпреки наличната в повечето случаи съпротива :)
А измислиците -премислици за половин работен ден си остават в сферата на иреалното.
цитирай
5. tea - demovision
11.09.2007 21:40
замисли се защо качеството на образованието е плачевно - дали са виновни учителите или учениците.
Да!Плащат се скъпи учебници.
Да!Има безумни изпити и матури.
Да!Има корупция и тука , но повярвай ми във ВУЗ-овете тя е много по-голяма.
Но какво общо имат учителите- нима и те не са хора? Всеки може да каже, че са подели примера на шофьорите или лекарите, но всяка една професия е важна. А особено учителската, която векове наред е пазила и съхрнявала българското...., е извинявайте всички.
Има и друг израз - на който не му изнася, но не на всеки му се отдава да е педагог - иска си много търпение и който не го е пробвал, той не го е и усетил.
Със здраве.
И дано някой ден Българията на нашите деца е по-прекрасна. Ако съществува до тогава и ние я запазиме разбира се.
цитирай
6. sparhawk - аз съм с учителите
11.09.2007 21:42
но и не само с тях. След като така скочиха цените господата от министерството трябва да увеличат доходите на хората. Учителите са приоритет, тъй като заплатите им са смехотворни.
цитирай
7. charlie - Не съм учител,
11.09.2007 22:04
но подкрепям увеличението на заплатите им. Трудът им е много изморителен психически, много важен за развитието на нацията ни и заслужава адекватно заплащане.
Не споря, че има учители, който си изкарват допълнително от частни уроци, или такива, които са станали учители без да са призвани за тази професия. Но така е във всяка друга професионална сфера - навсякъде има корупция и некадърност.
цитирай
8. bloghead - Ехе,
11.09.2007 22:14
Уважавам учителския труд и вярвам, че една от основните роли на учителите е да "моделират" подрастващите. Но, извинете, всеки сам си избира професията и рисковете, които поема. Не е оправдание, това, че учителят видиш ли се изправя сам срещу 30 човека. Разбира се, че ако мисли така, ще му е много тежко. Имал съм учители, които не са стрували пукната пара и в часовете сме им правили каквото си щем, защото не заслужаваха вниманието ни. Но съм имал и учители, които можеха да вдъхват респект и въобще не беше толкова трудно да ни привличат вниманието. Така, че тези думи, който ги казва, че е адски трудно да задържи вниманието на ученика 40 минути (не 45!!!) според мен просто не става за даскал!!! Да учителите трябва да получават по-високи заплати, но е абсурдно да искат това да стане от веднъж, предвид текущите ресурси на българската държава.
Относно Янка Такева - това е едно изключително нахално същество, което съм убеден, че няма грам представа от педагогика и единствено за личен слугинаж впряга учителите в ялови протести.
цитирай
9. timmyd - bloghead
11.09.2007 22:30
:) Не е "оправдание", че учителят се изправя пред 30 човека,а и вероятно не е трудно да се задържи вниманието за 40 или 45 минути(в училищата на една смяна часовете са по 45 мин :) ) Но нито са 30 за един ден, нито на учениците са 40-45 мин на ден, а 6 по 40-45 мин.
Има учители, които не могат да се справят с учениците - вярно е, и аз съм имал такива - да си учител не означава само да си знаеш урока според мен. Има и учители, които те грабват. И в това е идеята.
А в тази връзка все се сещам за коментара на една приятелка - "Е, сега какво - как да му ги изтанцувам окончанията за падежите по старогръцки, че да му стане интересно :) "
А иначе смятам, че контактът с малките е изморителен, но и много удовлетворяващ и зареждащ.
Тъй де , ама това са си мои мисли :)
цитирай
10. анонимен - Много хора се изказват
11.09.2007 23:25
Мн хора се изказват неподготвени. Знаете ли какво е чувството да си взел преди половин час 300 лева, от които 100 вече са за заема, който имаш да погасяваш и да се изправиш пред 30 деца. И да, поглеждаш на 1 чин и виждаш блузката на момиченцето и телефона на момчето, които са поне колкото вече нямалялата ти заплата. Но запазваш достойнство, защото наистина обичаш работата си. Ама момичето на 2 чин ти казва.."Вие , ако бяхте умна, нямаше да сте учител".Право е дететто.Какво го интересува, че ти си обичаш работата. бащата на това дете не е прочел повече от 6 книги в живота си. А на теб едно влизане в книжарница ти отнема още 30 лв от и така намалелия вече бюджет. Защото искаш да научиш децата на нови неща, не може да им покаваш вече оръфания екземпляр на " Под игото". И половин ден ти се навеждаш пред чуждото самочувствие, защото в очите на децата има желание за знание. Когато се прибираш, четеш, или пишеш, или се опитваш да спреш надигналата се умора, за да не разочароваш този, чиято домашна проверяваш. Така е, не се заблуждавайте. Да, има и лоши учители. Но има и лоши лекари, и лоши шофьори. Ако ти, Suge, си от идеалните хора, моите поздравления. Но както учителите не ти се бъркат в работата, така и ти не се опитвай да преценяш тяхната.Някой не беше ли казал, че можеш да изгониш човек от глупостта, но не можеш да изгониш глупостта от човека?
цитирай
11. rimij - Не съм съгласен
12.09.2007 00:51
Завъпших гимназия преди около 5 години. Майка ми дава частни уроци вкъщи, без да преподава в училище (и слава богу!).

1. Учителската професия наистина е натоварваща и изморителна;
2. Децата днесстават все по идиотизирани.
3. Учителските заплати не са кой знае колко високи .... Ооаче:

1. Не може учител да ми каже в клас "Ей я дйе и точката" (ужех в елитна гимназия); "Ама какво мъ направихти бе, дица". Имал съм учителка алкохолик, която влизаше в час с водка (в бутилка от минарална вода), учителка, която си правеше сополени топчета. Тези (сополи), които не ставаха на топче се размазваха под катедрата. Случаи бол. Естествено съм умал и свестни учители - педагози, които респектираха и най - големите диваци/лекета. Те определено заслужават по - високо заплащане.
2. В училищата е пълно с некадърници. Примери мога да давам половин следобед. Още по времето, когато майка ми е учила за учител половината, които са учели с нея са се били провалили в изпитите за лекар или нещо по - доходоносно. Знам го от нея. Както се сещате няма смисъл да лъже.

Дълбоко се съмнявам, че след повишаването на заплатите нивото на образованието ще се увеличи. Както авторът на мнението каза, никой от протестиращите не е казал, че иска подобряване на материалната база, нови помагала и пособия ...
цитирай
12. prayer4eto - Колко струва учителския авторитет ли ???
12.09.2007 02:29
Колкото струва образованието на хилядите деца, минали през ръцете му за 15-те (поне!) години грижа, труд, усилия, хвърлени по обучаване на подрастващите ! Защо ли за последните 20 години наблюдавам как РОДИТЕЛИТЕ се опитват да прехвърлят тяхната отговорност (която е ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА ИМ) на обикновения УЧИТЕЛ ? Чиято "простичка" задача е да покаже на учениците в клас какъв е светът около тях.

Всички събития напоследък ми приличат на ситуацията да се опитваш разнищваш как, аджеба, можеш да съживиш изсъхналото цвете в саксията, без да го поливаш ???? Ами - без поливка НЕ СТАВА !!! Всички онези, които ми разправят "Ми той учителят вместо да се оплаква да вземе да научи децата на нещо ..." просто ще ги попитам "Ти дали ще работиш за твоя работодател без да ти плащат ?"
цитирай
13. jiovanio - Правописни грешки
12.09.2007 07:01
rimij, по всичко изглежда, че образованието дори и в елитните гимназии е на ниско ниво. Имаш правописни грешки в "..ужех в елитна гимназия...". Пише се "учех" с "ч". Освен това малко по-надолу в "...умал съм и свестни учители", вероянто си искал да напишеш "имал" с "и".
цитирай
14. smile4tonight - Едното не трябва да се бърка с другото..
12.09.2007 08:07
Във всяко училище има минимум по 3 учители, които направо или накриво никой не знае защо изобщо си губят от 'ценното време' с редовни или нердовни посещения на часовете, които водят... Имала съм преподавателка, която е изпращала мой съученик за закуска, която с най-голяма наслада тя 'смляскваше' пред нас; друга, която през седмица беше болна и съответно ни изкарваше душиците в края на срока или пред проверки от инспектората... Имаше и такава, която обсъждаше с нас любовните подвизи на каките и батковците и кой кога къде и как са сгащили да прави пикантни неща... (Поне ни спестяваше тоталните подробности..) Само, че има и такива учители, които наистина са имали светли идеали като са се захванали с тази професия... Майка ми например, както обича да казва: "Беше ми предадено по наследство, а и съм от епохата, когато думата даскал или учител звучеше гордо". Наскоро някакво двойкаджийче й изстреляло, че е станала учителка, защото не са я приели друго... Направо... Да си призная никога не съм разбирала избора й - да се обрече доброволно на тълпа побеснели (каквато е тенденцията) гимназисти... Дори като кандидатствах малко се поскарахме - никъде не посочих филология или нещо, чиято опция е превръщането в робуващ на подобни на мен неандерталчета... Сега е пълно с млади 'перспективни' кадри на учителската професия, само че веше положението с приема е горе-долу следното: вероятността да повярвам на някого, че е мечтал от дете да стане учител и как е цяло щастие, че са го приели точно това, клони към НУЛА. А ако чуя това от 'колега' - учителско дете, направо ще се изсмея! Ако се налагаше да живея само от учителската заплата на мама... Ами да кажем, че ако е преподавател по някой 'актуален' предмет - търсен чужд език, евентуално математика, български или история може би щях да имам интернет, за компютър - дълбоко се съмнявам.. И сега се налага да не прекалявам с изискванията, но при горните условия сигурно просто нямаше да имам такива, а щях да се подчинявам на ситуацията... Парите са малко, уважението е малко.. Изправяш се срещу тълпа неконтролируеми ( в повечето случаи) пубертетчета, голяма, част от които нямат и елементарно възпитание, такт, желание за усъвършенстване или каквото и да е от сорта! Повтаряш до безпределност едно и също, като в същото време гледаш да не е сухо и монотонно, и еднообразно. Търсиш частичка интерс у едно-две деца, които изглеждат заинтересувани, опитваш се да намериш най-полезния учебник.. А, да не забравяме, че учебникът трябва да е качествен, но И евтин.. Иначе идват родители да ти се карат защо избираш скъпарските буклуци - всеки иска да мине по-тънко, в това число и аз :( Ако да кажем, че си случил на ученици, които ги бива в това и решиш да ги водиш на олимпиада... Ако имаш финанси ги водиш на твои си разноски, командировъчните са кът, а като сума са направо смешни... В крайна сметка децата са прави - днес само някой ексцентрик би се подложил доброволно на подобни терзания! И университетите се пълнят с кандидати за обучение на млади умове, само че успеха за прием в тези специалности.... Една тройчица спокойно би могла да ти прокара път към книгата - прозорец към познанието. Само че, както беше в едно от онези улично-фолклорни изречения, знанието е прозорец към света, но ние сме възпитани и минаваме през вратата... Та какво да мотивира някого да стане учител? Респектът, които има към него??? Гигантската заплата, с която разполага редовия държавен учител ( в частните гимназии са малко по-добре) ??? Или истинската 'любов', с която те засипват учениците??? А може би пренебрежението, с което един ден децата ти ще се отнасят към нещото, което си избрал с любов навремето???
pps: Приемам и тезата, че все още има хора, които искат реализация в тази професия. Според мен това са максимум, но максимум 30% от кандидат-преподавателите. Като голяма част от този процент се заема от хора, които са се насочили към сферата на частното образование, частните уроци или чуждите езици с опция: заминаване в странство... От тази групичка са и влезлите с висок успех в 'учителските' специалности, поне според мен...
цитирай
15. анонимен - Zaplata = kachestvo
12.09.2007 10:15
estestveno 4e ima mnogo nekadarnici v BG obrazovanieto. S tazi zaplata nikoj na4eten i umen kandidat student nqma da milee da stane u4itel vmesto naprimer advokat ili lekar/zabolekar. Ako napravqt zaplatite po 3000 lv za 2 godini taka 6te se podobri ka4estvoto na li4niq sastav 4e nqma da povqrvate. Vsi4ko e vyrzano pari=ka4estvo. Tova e pazarna ikonomika
цитирай
16. анонимен - Zaplata = kachestvo
12.09.2007 10:32
A i ako do 10 godini zaplatata na edin u4itel ne stane kolkoto pone 2 shofiorski i 1.5 zidarski to BG 6te byde naciq ot idioti - predstavete si ne6to kato Uganda
цитирай
17. izvorche - Как да градиш авторитет с чужди думи?
12.09.2007 17:15
На учителя му е почти забранено да мисли и създава сам часовете си. Той има така уплътнена програма - какво трябва да преподаде, че ако си позволи да се задълбочи над определен текст или да покаже някое филмче, закъсва със сроковете. Това води до нежелани разговори с експерти и проверители, до невзет материал и т.н. Как се изучава роман в пет часа? Как се преброжда автор като Яворов в две-три седмици? Темите, които задължително трябва да се дискутират, са спуснати отгоре. Учебниците са писани от преподаватели във ВУЗ-ове, езикът, конфигурацията на изказа там е на друго равнище. Ученикът се чувства незрял за учебното съдържание, то му е непосилно с академизма си и невъзможността да се справи го натоварва негативно. От този момент лавинообразно започва да се трупа незнание, липса на интерес. Ако ние, възрастните, сме способни да чукаме на заключени врати и да вярваме на лозунги и престарели идеали, то децата са ново поколение, те търсят градивното, полезното, онова, което ще ги ползва и утре. Те чукат веднъж -дваж на вратата и като им отвори някаква статия "въоръжена" до кулите с чуждици и претенциозни свръхпсихологически коментари, затварят и не отиват пак.

Къде -къде им е по-добре в измислените Ханове на компютърния героизъм...

Ако учителят имаше малко повече права да твори, ако можеше да се съобрази не с плана за матурата или изпита, а с интересите на конкретния клас, тогава може би и авторитетът му би бил друг. Защото няма по-голяма болка от това, да се чувстваш излишен и да се налага да разказваш виц, за да привлечеш най-сетне вниманието, или поне да провериш колко човека дават ухо.
цитирай
18. rimij - @jiovanio
12.09.2007 17:15
Коментарът ти е повече от неуместен. Нали се сещаш, че ако пиша на ръка ще е нелогично да напиша умъл. И-то е до У-то (ползвам фонетична кирилица). Само че е леко странна и след като си напиша мнението го допълвам на БДС. А намерение да ти обяснявам колко често ми се случва да спя и колко неща върша едновременно нямам никакво.

Б.
цитирай
19. анонимен - Дали пък да не се закрият едновременно всички училища в страната,
12.09.2007 19:57
барабар с министерството? Какво само ще плащаме за отопление на толкова хиляди училища, че и за заплати на учители??? Не може ли някакси без тях! Да опитаме!
цитирай
20. suge - само да попитам:)
13.09.2007 14:01
1. Каква е разликата между "учител" и "педагог"
2.Учителите не са ли и родители?

анонимен 20 - ти си моята звезда!
цитирай
21. анонимен - ученик
14.09.2007 16:02
Ако увеличат на учителите, защо не увеличат и стипендиите ни и не ги направят европейски?

Обаче сте прави, че учителската професия е... трудна.Според мен е една от най-противните.Възрастни учители, все още психически здрави, трудно се откриват.

И все пак от училище полза няма, вижда се правописа, културата на другите, нали?
В училище е анархия.За жалост не сте запознати с днешната обстановка там.
цитирай
22. анонимен - Дайте да се разберем принципно
18.09.2007 12:56
Дайте да се разберем принципно по един въпрос: всички работещи хора в България страдат от ниския си жизнен стандарт. Заплатите са ниски, след нас са само Албанците в цяла Европа. Така че специалносто внимание към учителските заплати много ме дразни. те ен са единстените хора, получаващи унизителни пари за труда си, който несъмнено струва много повече. Въпросът е: какво може да се направи по въпроса тук и сега. С митингчета и протестчет от Държавата най-много да измъкнем десет лева отгоре, които инфлацията вече ги е изяла. Моето мнение е, че ако си добър, търсен и уважаван преподавател, без пари няма д аостанеш и ще ги изкарвш именно с обичаната си професия. Има частни уроци, частни учлища, които плащат дбри хонорари, познавам някои преподаватели, които издват сборници, помага, учебници и прочие. те работятя много, което право и задължение на всеки човек при капитализма, но и изкарват добре, без да трябва да си сменят професията. Но за целта, с годоините са си изградили реноме и сред колегите и сред учениците и сред директорите. Ако си слаб даскал или те мързи, ми нямаш право да мърмориш. мястото ти определено не е там. Ясно е, че си записал педагогика, защото не са те приели никъде другаде. На теб и учителската ти заплата е много. Ти просто не си създаден за тази професия.

Тихомир Димитров, http://asktisho.wordpress.com
цитирай
23. анонимен - demonstracia na domachno vaspitanie
02.10.2007 19:32
v mnogo ot izkazvaniata pokazvat sapri4asnost kam problemite na obrazovanieto.Problemite sa mnogo,niakoi realni drugi ne.Kogato oba4e lipsva domachnoto vaspitanie na deteto obu4enieto i vaspitanieto sa nevazmojni.Zaplati neadekvatni spriamo obrazovatelnia shenz i kvalifikashia ne podleji na komentar.
цитирай
24. анонимен - нито един от писалите тук
14.06.2008 15:41
Нито един от писалите тук няма и понятие от съвременно българско образование, не е стъпвал от двайсетина години в училище, не е виждал нито един учебник, одобрен от МОН, не е чувал въобще какво се изисква да правят преподавателите, освен да преподават на забравените и изоставените не само от Господ, но най - вече от безотговорните си родители деца! Парите е ясно ,че не стигат, защото навсякъде - само Савонароловско скодоумие! О, свещена простота!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: suge
Категория: Тя и той
Прочетен: 181973
Постинги: 34
Коментари: 201
Гласове: 1746
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930