Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2007 14:31 - Диагноза „РОДИТЕЛ”
Автор: suge Категория: Тя и той   
Прочетен: 4280 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Варна. Лято. Център.Тълпа.Шум. И аз – връщам се от работа.Промъквам се сред навалицата с две чанти канцеларски материали, като гледам да опазя долните крайници на „близкоминаващите” туристи.

Изведнъж се появи „ТО”.От някъде…От „НЕГО” първо се забелязваше огромна беззъба уста. После в ушите се врязваше неистов писък, след което „ТО”изчезваше. На някъде….Втори път..Трети път…И пак..
Заблеяните минувачи, които изобщо успяваха да го зърнат мислеха, че е част от атракциите на туристическия ни град. На петото му появяване разперих ръце барабар с торбите. Явно съм заприличала на Родоския Колос, защото „ТО” се стъписа. Писъците спряха за няколко секунди и устата се прибра на отреденото и от природата място. Тогава дойде ред на две огромни вторачени в мен очи, които бяха зачервени от рев и заобиколени от черни ивици мръсотия.Детето / момченце на 5 или6 годинки/ ме огледа от глава до пети, а после отново разкри гласовите си възможности: „А-А-А-М-А-М-А”.Огледах се. У никоя жена наоколо не беше провокирано майчинското чувство, а доколкото съм наясно със себе си, моето отроче е от женски пол.
Случвало ми се е да намирам различни изгубени вещи, но тяхното предимство беше, че не пищяха толкова силно.Прегърнах момченцето и се опитах да осъществя комуникация: „Как се казваш, миличък?На колко годинки си?”Разбира се, „ТО” не ме чу, защото беше отново заето да демонстрира познанията си за гласните звукове „А, О и И”.Нямаше смисъл да разговарям с дете с такава диафрагма, затова го взех на ръце и се понесох с целия си багаж / общо тегло около 45 кг/ към Първо Районно на МВР.Сега туристите имаха нова атракция – човекоподобно съчетание от два женски крака на токчета, две ритащи във въздуха детски крачета, стърчащи папки, линеали, домакинска хартия, детска глава, впила зъби в нечий врат и женска глава,неестествено отметната назад с впити ръчички в дълга черна коса. Всичко това съпроводено от нечленоразделни викове. Не се спирах да обяснявам на хората, че всъщност аз не съм садистично настроена майка, която е отказала на детето си любимия сладолед. Усилията ми по- скоро бяха насочени към това да не си счупя краката и да не оплешивея преди да стигна Районното. На вратата на управлението- млад стегнат воин: „Какво ще желаете?”. Идеше ми да изкрещя:”Помощ!”, но казах кротко: „Шоколад или сладолед” ,като побързах да добавя: „не за мен, за детето”. Униформеният симпатяга ухилено разгледа симбиозата, в която се бяхме вплели с моя намереник и отвърна: „Ами ще трябва да си купите от другаде”. Тогава с нова вълна от крясъци се включи малкия” А-А-А-М..”Обичам съобразителните униформени! На мен ми се беше паднал точно такъв. Загря веднага, но и веднага ми хвърли един студен душ: „Слушайте, госпожо,не можем да говорим с детето докато не се успокои. Пък и сега ареста е зает и няма къде да го държим. Ще се наложи да седнете на онази пейка отсреща,а като намерим родителите му ще ви повикаме.” Трябваше да накарам детето да млъкне. Тръшнах се на посочената пейка и заизваждах „оръжия” – листи, флумастри, моливи…”ТО”, явно застреляно от моята канцеларска сергия зина и млъкна. Използвах момента и със светлинна скорост сътворих любимия си от детството Мики Маус. Явно детето не беше виждало подобен образец на изобразителното изкуство, защото светкавично попита:
”Кой туй?”. „Ах, българче!” – грейнах аз. „Аха-каза детето-това е българче” и посочи към рисунката ми. Нямах намерение да го разубеждавам.В следващите четири часа аз бълвах картинка след картинка и детето научаваше,  че Доналд Дък е на 5 години / също като него/,  че Спящата красавица е от Добрич /също като него/,  че Спайдърмен кара кола”ВОЛЦВАГЕН ГОЛ” / също като тати/ и , че Червената шапчица е отишла да си купува сладолед,  докато баба и пиела някъде кафе с приятелките си. На четвъртия час без десет минути се появи семейна двойка, която мина покрай нас и влезе в полицейското управление. Детето беше твърде ангажирано с моя авангарден картуун и не обърна внимание на възрастните. След десет минути двойката отново се появи на входа на РПУ-то, а при нас дойде симпатичния бързозагряващ полицай. Той любезно ми обясни, че са открили родителите на малкия и отведе детето, което стискаше в ръце листите с моите рисунки. Майката хвана за ръка отрочето си и започна с намръщено лице да му нарежда нещо. А таткото се приближи към мен и каза: „Благодаря Ви, все пак!”. Явно не съм имала много умен вид, защото той повтори: „Все пак Ви благодаря!”.

И в прав и в обратен ред това изречение има един и същ смисъл, докато с „Моля, все пак!” и „Все пак моля!” нещата стоят по различен начин, нали?



Тагове:   диагноза,   родител,


Гласувай:
0



1. ady - Намерено детенце, на загубени родители
03.09.2007 15:06
Развесели ме, сигурно не ти е било до смях в този момент, но сега звучи разтоварващо. Имах нужда от нещо такова. Благодаря ти все пак:)))
цитирай
2. benra - Все пак
03.09.2007 15:08
добре си постъпила!и все пак чуството ти за хумор е оцеляло:-)И все пак..егати родителите!
цитирай
3. анонимен - изненада посред лято
03.09.2007 16:02
Ами децата за съжаление попиват и изкопират родителите си. Формулата ”ВОЛЦВАГЕН ГОЛ”+Добрич=малко врескало насред Варна и луда кака на помощ.И "благодарните" родители да не забравяме т.е. само таткото.Поне да те бяха почерпили!Неблагодарници!!!
цитирай
4. анонимен - Когато си родител по задължение, а ...
03.09.2007 16:03
Когато си родител по задължение,а не защото си го поискал наистина,тогава се случват подобни инциденти :)
цитирай
5. jenseits - браво за отзивчивостта :) има хора, ...
03.09.2007 16:08
браво за отзивчивостта :) има хора, които бягат на далеч, когато провидението ги постави в нетипична ситуация...а интерпретациите на приказките ти ми напомнят на "съвременните" учебни интерпретации на български фолклор в учебниците по български на брат ми (значи 1-4 клас). Примерно вълци, които слушат рок и прочие...
цитирай
6. анонимен - Благодаря все пак?
03.09.2007 16:09
Що за отношение и що за възпитание са имали тези хора? Браво на теб, че си се погрижила за детенцето - малко хора биха го направили.
цитирай
7. metmaya - Все пак - голяма свинщина е да не м...
03.09.2007 16:20
Все пак - голяма свинщина е да не можеш да благодариш човешки... няма извинение, колкото и да се опитвам да мисля, че хората са били много изплашени и не са знаели какво правят.
цитирай
8. metmaya - Все пак - голяма свинщина е да не м...
03.09.2007 16:44
Все пак - голяма свинщина е да не можеш да благодариш човешки... няма извинение, колкото и да се опитвам да мисля, че хората са били много изплашени и не са знаели какво правят.
цитирай
9. анонимен - има и по тежки случаи
03.09.2007 19:55
Да спасиш удавник и да не получиш,' Все пак благодаря'! Излъгах, втория случай ми благодариха, пак излъгах,след двадесет и пет години...пиян и с думите,'ей, помниш ли как щях да се удавя...ти ме спаси.' От алкохола обаче не успях да го спася.Хора всякакви.
цитирай
10. buket - пак излъгах
03.09.2007 20:00
Анонимния съм аз
цитирай
11. roksolana - :)
04.09.2007 12:06
Браво на теб! :)
И за стореното, и за написаното! :)
цитирай
12. анонимен - ;)
07.09.2007 22:43
postupila si mnogo 4ove6ki,bravo na teb i strahotno si go napisala uvlekatelno s 4uvstvo za humor :)
цитирай
13. анонимен - :)
01.10.2007 00:08
mnogo hubavo razkazche...odavna ne bqh chel , no sega stignah do krai .. uspeh natam
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: suge
Категория: Тя и той
Прочетен: 181822
Постинги: 34
Коментари: 201
Гласове: 1746
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930